wyborczaJak podaje Gazeta Wyborcza 12 lutego Sąd Apelacyjny w Warszawie ma ogłosić, czy wykonalny jest wyrok amerykańskiego sądu, który zasądził od tygodnika „Wprost” dla córki b. premiera Włodzimierza Cimoszewicza 745,5 tys. dolarów odszkodowania za teksty o nadużyciach podatkowych.

Sprawa dotyczy artykułów, które ukazały się w tygodniku w 2005 r. Mogliśmy w nich przeczytać o nadużyciach, jakich mieli dopuścić się Małgorzata Cimoszewicz-Harlan i jej mąż przy zakupie akcji PKN Orlen. Ponieważ „Wprost” ukazuje się w USA, gdzie małżonkowie mieszkają, pozwali oni do tamtejszego sądu czasopismo i jego ówczesnego redaktora naczelnego za naruszenie dóbr osobistych.

źródło:Gazeta Wyborcza