naprawa_powypadkowa

Jak twierdzi Polska Izba Motoryzacji, ubezpieczyciele działający na polskim rynku dalej nieuczciwie podchodzą do kwestii napraw i wypłaty należnych odszkodowań. Sprawą ma zająć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sytuacja na rynku ubezpieczeń jest bardzo gorąca. Z jednej strony kierowcy są zmuszeni płacić wyższe stawki, z drugiej jednak interwencja Komisji Nadzoru Finansowego ukróciła zjawisko obniżania odszkodowań w ramach utraty wartości pojazdu. Tyle tylko, że ubezpieczenia to biznes jak każdy inny i każdy chce zarobić.

Firmy mają mały teren do eksperymentowania. Wyliczenia kosztów napraw i części zamiennych dokonywane są za pomocą sztywnych wartości kalkulacyjnych w takich usługach jak np. Audatex. Nie da się tutaj oszukiwać, choć same skrypty i algorytmy liczące nie są przejrzyste. Z kolei jak donosi Polska Izba Motoryzacji, w systemie jest luka.

Jest nią lakier, którego nie można kupić jak zwykłej części zamiennej. Produkt rekomendowany przez kalkulatory nie spełnia wymagań producentów samochodów czy szerokich wymogów środowiskowych. Jest za to tańszy – o około 10%.
Ostatecznie kierowcy otrzymają auto, którego naprawa nie przebiegała zgodnie z wytycznymi producenta, a i samo odszkodowanie opiewa na niższą kwotę. Odpowiedni wniosek do UOKiK złożyła Polska Izba Motoryzacji.

Źródło: SuperExpress/se.pl
Więcej:
http://superauto24.se.pl/moto-news/ubezpieczyciele-dalej-oszukuja-na-odszkodowaniach_933690.html