UNIQA TU SA  podobnie  jak PZU zamierza  umożliwić od 1 czerwca 2014r. swoim klientom, bezpośrednią  likwidację szkód (BLS). Oznacza to, że klienci będą mogli zgłosić w UNIQA szkodę rzeczową, mimo że sprawcą jest osoba ubezpieczona w innej firmie. Należne odszkodowanie również wypłaci wówczas UNIQA, która następnie rozliczy się z ubezpieczycielem sprawcy.

-Jesteśmy dobrze przygotowani do nowego modelu obsługi poszkodowanych. Od wielu lat konsekwentnie ulepszamy nasze procesy likwidacyjne, wdrażamy nowoczesne rozwiązania i narzędzia informatyczne. Wzmocnienie serwisu posprzedażowego jest kluczowym elementem długofalowej strategii UNIQA - mówi Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA. -Bezpośrednia Likwidacja Szkód jest rozwiązaniem bardzo korzystnym dla klienta, ponieważ jest obsługiwany przez swojego ubezpieczyciela kompleksowo. Nie musi szukać ubezpieczyciela sprawcy w przypadku szkody, a przy zawarciu kolejnego ubezpieczenie może świadomie wybrać firmę, w której nie tylko zapłaci składkę, ale również będzie likwidowała jego szkody, tak jak w ubezpieczeniach dobrowolnych np. autocasco – dodaje Jarosław Matusiewicz.

UNIQA wraz z innymi reprezentantami rynku ubezpieczeniowego pracuje od wielu miesięcy nad projektem bezpośredniej likwidacji szkód w ramach Komisji Likwidacji Szkód Polskiej Izby Ubezpieczeń. -Bardzo istotne jest, aby prace Komisji były kontynuowane. Pozwoli to wypracować jednolity dla całego rynku model bezpośredniej likwidacji szkód oraz prosty i klarowny model rozliczeń pomiędzy towarzystwami ubezpieczeniowymi – podkreśla Jarosław Matusiewicz. -UNIQA jest na tyle dobrze przygotowana do nowego sposobu obsługi klientów, że postanowiliśmy nie czekać dłużej i ruszyć już 1 czerwca. Zachęcamy też innych ubezpieczycieli, aby jak najszybciej poszli w nasze ślady – dodaje Jarosław Matusiewicz.

źródło: uniqa